Vakantie in Engeland – deel 2

Tijd voor het vervolg van onze vakantie in Engeland afgelopen zomer. In de vorige blogpost maakten we een tussenstop in Brighton onderweg naar ons volgende verblijf in North Baddesley, een voorstadje van Southampton.

Very British

Bij aankomst in ons huisje werden we verwelkomd met het één en ander om te drinken. Er stonden ook versnaperingen klaar en zelfs een heuse chocoladetaart. Al zijn we er, eerlijkheidshalve, niet toe gekomen om deze laatste ook te verorberen.

We hebben de eerste dagen vaak in onze verblijven gekookt, zeker het ontbijt. Vakantie betekent ook tijd hebben en dus werd het een (half) Engels ontbijt. Heerlijk om de dag zo te starten.

Ik zorgde ervoor dat het programma beperkt bleef tot een uitstapje in de namiddag. Op die manier konden we in de voormiddag wat rusten al is rust relatief met een bijna 7-jarige in huis. Gelukkig hebben ze in elk Engels dorpje de mooiste speelpleintjes. Emma vond de wandelingen en het spelen zo leuk. Ze waren ook allemaal heel toegankelijk voor haar. Dit is echt genieten!

Highclere Castle of was het Downton Abbey?

Het was een beetje kiezen en verliezen tijdens ons verblijf in de regio rond Southampton. De stad zelf deden we niet aan. Ik had die al bezocht als tiener en de echtgenoot vond het ook geen must.
Ik wou zeker een kasteel bezoeken tijdens onze vakantie en ook daar was het van kiezen en verliezen. Nadat ik al een paar afleveringen van Downton Abbey had bekeken, gingen we voor Highclere Castle oftewel het échte Downton Abbey.

In het kasteel zelf mocht je geen foto’s maken, maar buiten wel. Binnen loop je doorheen de decors van Downton Abbey: heel fijn voor wie de serie kent. Los daarvan is het gewoon een mooi kasteel, maar je kan gerust een minder populair kasteel bezoeken in dat geval. Het is er best druk en voor Emma was dat wel een uitdaging. Toen ze over een koordje stapte richting de zetel en bijna op een bed kroop, kregen we een halve hartaanval.
Buiten kon ze zich wel uitleven. Er is een prachtige tuin rondom het kasteel en er zijn ook verschillende tea-rooms en een prachtige shop. We hadden echt geluk met het weer en bleven tot de allerlaatste op het domein.

Paulton’s Park, home of Peppa Pig World

Tijdens ons tweede stop kwam ook het hoogtepunt van onze vakantie aan de beurt. Daar waar het allemaal begon: een bezoek aan Peppa Pig World! Die laatste maakt deel uit van Paulton’s Park, een pretpark in het zuidwesten van Engeland.

En of het de moeite was! Uiteraard had ik alles goed voorbereid en liep het Engelse schooljaar op het einde. Het was ook een weekdag en de combinatie van die twee zorgde ervoor dat het ontzettend rustig was.

Het ritje in de helicopter van Mevrouw Konijn: om nooit meer te vergeten!

Peppa Pig World was maar een onderdeel van een groter pretpark. En wat voor één: helemaal op maat van Emma met heel veel rollercoasters die toegankelijk waren voor kinderen. Er was zelfs geen enkele achtbaan: ideaal! We konden ook vaak twee keer op een attractie: zo rustig was het er.

Kijk naar haar gezichtje: hoe gelukkig ziet ze er uit?! Dit was dan ook één van de tofste “rides”!

We konden ook het huis van Peppa bezoeken en Emma wist niet waar te kijken. Zie haar gelukzalige glimlach in de attractie die boven het park uittorent.

We waren echt onder de indruk van dit pretpark. Alles is zo mooi onderhouden en iedereen was er ook super attent. Echt een dag om nooit te vergeten!

Stonehenge

Een tweede hoogtepunt van onze vakantie was een bezoek aan Stonehenge. We waren allebei hier altijd al geïnteresseerd in. Toen ik zag dat dit maar een dik halfuur rijden van onze vakantiebestemming was, hadden we al vlug beslist: hier gaan we naartoe!

Aan de parking en het bezoekerscentrum is er nog niets te zien. Eerst moet je een 2-tal km wandelen of een shuttlebus nemen vooraleer je bij de werkelijke site aankomt. Het begin van de wandeling verliep wat stroef toen Emma getriggerd werd door een poortje, maar uiteindelijk hebben we de wandeling tot de stenen kunnen maken. Er waren voldoende bankjes voor haar om even te rusten zodat we elk om beurt de wandeling rond de steencirkel konden maken. Het blijft indrukwekkend om te zien, ik was echt onder de indruk.

De site is heel populair zoals je kan zien op de foto hierboven. Naast deze plek ligt een weg en daar is het file rijden van mensen die de stenen van in de verte willen bekijken. Dat hebben we nadien ook gedaan, maar niets kan op tegen een bezoek nabij de cirkel. Ook hier is alles top georganiseerd! In het hoogseizoen moet je wellicht goed op voorhand boeken; ik bestelde onze kaartjes anderhalve maand op voorhand. En ja: we hadden weer geluk met het weer!

Onze laatste avond in North Baddesley. Ik denk dat Emma dit het tofste verblijf vond want het was ook een echt huis. Ze voelde zich er ook helemaal thuis. En wij ook!

2 replys to Vakantie in Engeland – deel 2

1. Zo tof! Dat pretpark ook, klinkt echt als een goed plan voor een uitstapje als je in de buurt bent. Onze kleine zou zot worden door Peppa Pig world, haha.